Politisk sekreterare sökes!

Gäller för ett vikariat på knappt ett år.

Du kommer att arbeta nära våra två kommunalråd samt vår fullmäktigegrupp. Vi sitter i majoritet tillsammans med Socialdemokraterna och Centerpartiet. Det krävs att du kan samarbeta både med kommunalråden samt med våra majoritetskollegors politiska sekreterare.

Arbetstiderna varierar och kvällsjobb förekommer ca. 2-3 gånger/månad.

Vi ser att du kan uttrycka dig väl i svenska i tal och framförallt i skrift då det förekommer många formella och offentliga skrivningar. Några av arbetsuppgifterna som ingår i tjänsten är att hantera sociala medier, skicka pressmeddelanden, interpellationssvar, skicka ut nyhetsbrev, korrekturläsa debattartiklar och agera sekreterare på möten.

Du ska vara politisk intresserad och sympatisera med våra moderata idéer. Du har antagligen erfarenhet av politiskt arbete, högskolestudier i relevanta områden eller motsvarande kunskap.
Du ska ha ordningssinne och som person är du engagerad och har lätt för att sätta dig in i nya frågor.

Arbetet är en tjänst i enlighet med Kommunallagen 4 kap, § 31. Tjänsten är på heltid och arbetsplatsen är Stadshuset i Eskilstuna.
Detta är ett vikariat som sträcker sig 1 augusti 2020 – 30 juni 2021.
Sista ansökningsdag är den 31 mars.

Skicka ditt cv till: eskilstuna@moderaterna.se

För frågor och kontakt: Jari Puustinen (gruppledare), 070-086 65 21